viernes, 7 de noviembre de 2008

PROJECTE ESTAFOR: ESTRATÈGIES PER COMBATRE L'ESTRES DELS DOCENTS

Fa uns dies vaig tenir l'oportunitat d'assistir a la presentació de les conclusions del projecte ESTAFOR II, projecte liderat per la Federació d'Ensenyament de la USOC, IL3- UB i Audit Control Stres, que té com objectiu analitzar les fonsts d'estresors dels mestres del nostre país i desenvolupar unes guies d'autoaprenentatge que ajudin a millorar la situació dels mestres.

En el nostre sistema educatiu, és evident que tenim alguns punts febles, potser el més punyent son els docents, que topen de cara amb el sistema i son els que han d'assumir la majoria de les situacions complexes en l'entorn educatiu.

Aquest projecte és la demostració que amb una col·laboració franca entre la universitat, el sindicat de referencia a l'escola concertada i un despatx expert en temes d'estres porta a aconseguir productes d'una alta aplicabilitat que ajudin a superar alguns problemes en aquest cas que afecten als docents.

Voldria destacar com a objectius més interessants:

- Disposar d'unmodel pedagògic d'autoformació i dissenyar guies autoformatives en estratègies i habilitats per l'afrontament de l'estres
- Conèixer l'impacte dels models formatius dissenyats en la percepció d'autoeficàcia, adquisició de competències i millora de salut dels docents

www.usoc.cat/ensenyament

www.il3.ub.edu/ca/detail/news/770.html

No hay comentarios: