viernes, 14 de noviembre de 2014

EL PROGRAMA "SUPORT A LA LECTURA" AJUDA A MILLORAR LA COMPRENSIÓ LECTORA I AFAVORIR L'ÈXIT ESCOLAR

Aquesta setmana m’agradaria parlar sobre el programa “Suport a la Lectura” que impulsem des l’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració dels districtes de l’Eixample, Sants-Montjuïc i Nou Barris es desenvolupa aquest curs amb el suport del Consorci d'Educació de Barcelona.

 El programa és un dels exemples que des d’Unió Democràtica de Catalunya estem impulsant durant aquest mandat per afavorir l'èxit escolar a la ciutat i, des del primer dia, ha obtingut una gran acollida i reconeixement per part de les famílies i també dels centres. Des de l'Ajuntament de Barcelona treballem per potenciar iniciatives que permetin fer de la ciutat un espai educatiu amb oportunitats per a tothom i ajudes als qui més ho necessiten.

M’agradaria destacar que aquest curs escolar (2014-2015) hem doblat el número de places respecte el curs anterior, per tant, un total de 700 alumnes de primària, d’entre 7 i 9 anys, participen enguany en el programa. En aquesta línia, la principal novetat és que el programa s'ha ampliat a 6 noves escoles, per tant amb aquestes incorporacions, l’alumnat participant correspon a 19 centres educatius públics i concertats de la ciutat. Tres d’aquestes 6 noves escoles que s’incorporen al programa pertanyen al districte de l'Eixample, i són l'Escola Carlit (barri de la Dreta de l'Eixample); Escola Marillac i Escola Tàbor (barri de La Sagrada Família), i Escola Ramon Llull (barri de Fort Pienc).

El programa “Suport a la Lectura” es va iniciar l'any 2011-2012 com a prova pilot, a l'Espai de Dinamització Educativa Lola Anglada i va ser tot un èxit, per això, aquest any se suma un nou espai al districte de l’Eixample: l’Espai Social Sagrada Família (carrer Mallorca, 454). La Biblioteca Artur Martorell, al districte de Sants – Montjuïc; la Biblioteca Les Roquetes, al districte de Nou Barris, i a la Biblioteca Duran i Bas, al districte de Les Corts són els altres espais on es desenvolupen les activitats.

Finalment, m’agradaria destacar que el programa ha tingut molt bona acollida per part de les direccions dels centres. Els alumnes que hi han participat han millorat substancialment els seus resultats acadèmics ja que un 95% dels alumnes que van participar el curs passat van millorar les seves competències lectores. Per la seva banda, les famílies del participants, també han valorat molt positivament el programa ja que el puntuen amb un 4,8 sobre 5 punts, destacant els progressos en la lectura observats en els seus fills i les eines i suport rebut per acompanyar els processos lectors a casa. Les persones voluntàries van valorar positivament la tasca realitzada i els resultats comparatius obtinguts.


No hay comentarios: