lunes, 30 de noviembre de 2009

PREGUNTA AL GOVERN CASERNA PARC JOAN MIRÓ

Al plenari de divendres vaig preguntar al Govern respecte el projecte de la caserna de Bombers que s'està construint al parc Joan Miró.

Malauradament la rigidesa del debat va impedir, més enllà dels plantejaments de cadascuna de les parts, establir un autèntic debat sobre aquesta qüestió.

El meu grup, ni jo mateix com a regidor i com a President del Consell del Districte de l'Eixample, discuteixo ni discutiré mai l'utilitat pública, altrament indiscutible ni dels bombers de la nostra ciutat ni la d'un dels millors hospitals d'Europa com és el Clínic ni l'interés general d'un projecte d'aquestes característiques, sempre i quan es faci de forma transparent i complint la legalitat vigent de forma escrupulosa. Això no treu, tampoc, que sigui crític amb el procés utilitzat pel govern de la ciutat en l'elecció de la ubicació i la comunicació als veïns i grups polítics d'aquest projecte.

Jo mateix com a President del Consell de Districte no vaig estar informat tampoc de forma exhaustiva a propòsit d'aquest projecte previament al seu inici, i tinc tot el dret del món a expressar les meves dubtes, més que raonables, sobre aquest projecte, NOMÉS FALTARIA.

Tampoc crec just que la Regidora del districte digui que no crec en els equipaments del Clínic, dels bombers i de Germanetes. Quan des del 2006 tot aquest tema estava més que penjat per part del govern actual i el més calent està a l'aigüera, no hauriem de confondre als ciutadans ni fer maniqueisme de bons contra dolents. Jo estic a favor d'aquets equipaments, altrament també penso que aquest govern no està gestionant de forma eficaç la seva execució, trencant moltes espectatives de veins que les demanen llargament, s'ha de ser valents i no culpar dels errors propis a d'altres que no en tenen responsabilitat.

Cal treballar millor els processos d'informació, amb veïns i entitats, cal desenvolupar de forma més curosa la redacció dels projectes, cal estudiar tècnicament ubicacions alternatives, cal treballar a fons la mobilitat i cal fer participar a tothom en la presa de la decisió amargar-se només pot generar inquietud, començar una obra d'aquestes característiques sense llum i taquigrafs no és una bona idea si s'està plenament convençut que es fa tot correctament.

Altra cosa és el tot el referent a la legalitat del projecte, no soc jo qui ha de discutir-la jurídicament, unicament he expressat el meu dubte raonable i el del meu grup municipal i el del meu grup municipal respecte aquest procés. El temps i la judicatura donarà i treurà raons, caldrà acatar les sentencies que s'en poguessin derivar.

Les meves preguntes anaven a clarificar si el govern estava convençut del que ha fet en aquest projecte i si conneix quines repercusions legals, económiques i polítiques conlleven aquestes decisions.

1 comentario:

Mark dijo...

Podeu donar la vostra opinó sobre el conflicte al grup de Facebook creat per ajuntar totes les notres veus i fer arrivar un missatge clar al Ajuntament! Digues la teva a:
http://www.facebook.com/group.php?v=app_2392950137&ref=nf&gid=201659736068