lunes, 1 de noviembre de 2010

ORDINADORS I INTERNET ESCOLAR, "EL SISTEMA ES PENJA"

Avui apareix a La Vanguardia (pagina 25) la notícia que l'estratègia del Govern de Catalunya respecte a l'aplicació de les TIC als centres educatius està portant problemes "Los fallos en la red y el acceso al libro digital condicionan el trabajo en clase".

Aixó porta a reflexionar si no hem de treballar per la millora del nostre sistema educatiu i elevar el nivell educatiu, més enllà d'operacions estètiques i mediàtiques com és l'aplicació del llibre digital i del programa "educa1x1" que preten facilitar a 140.000 alumnes l'ús d'un portàtil, sabem quin és el cost d'aquesta aposta i que ens aporta alhora d'elevar els nivells de coneixement (comprensió lectora i escriptura, ciències, etc..).

Més enllà del cables, dels aparells i de la cobertura d'internet hi ha el nivell educatiu de les escoles, els valors, la motivació i formació contínua del personal docent, el suport a les famílies, la lluita contra el fracàs escolar, l'enfortiment de la FP, la millora dels nivell de coneixement de l'idioma extranger (l'anglès), entre d'altres.

Avui és evident que el departament d'educació ha posat el carro davant dels bous, els centres educatius tenen problemes tècnics greus per gestionar aquesta frivolitat socialista, en molts centres si es conecten més de 10 usuaris simultanis el sistema cau, això depen de l'ample de Banda, de la capacitat de la xarxa i de la seva velocitat, aixó depen directament de la inversió important en la infraestructura de xarxa (més enllà de l'aparell que utilitzin els alumnes).

Penso, que l'estratègia que ha seguit el govern tripartit en aquest tema i concretament el Conseller Maragall és erroni i més propi d'un país ric, nosaltres per desgràcia no ho som, ha estat una opció purament mediàtica. Té més "glamour" per als mitjans dir que tots els alumnes tindran un portàtil que anunciar un pla per combatre les espectaculars xifres de fracàs i abandonamet d'estudis (de més d'un 35% a Barcelona), o que el departament abocarà els esforços a superar la lamentable situació de comprensió lectora i d'escriptura dels nostres alumnes, a la cua d´Europa.

Fa uns dies em deia un amic d'Alemanya que no enteniem com nosaltres podiem invertir en un ordinador per alumne, quan ells no podien, i no ho consideraven prioritàri.

Voler canviar i millorar el nostre sistema educatiu a base d'eines, sense canviar mentalitats i metodologies d'aprenentatge és començar la casa per la teulada. Així ens van les coses!!

No hay comentarios: