http://www.gardanuy.blogspot.com
El passat 16 de novembre vaig tenir l'oportunitat d'assistir a una conferencia/debat promogut per la Fundació Jaume Bofill i la UOC, sota el títol "Incorporació de les TIC a l'aula: l'experiència dels Estats Units" impartida per Larry Cuban, professor del Departament d'Educació de la Universitat d'Stanford, Califòrnia.
Voldria destacar un seguit de reflexions interessants, difícils de trasposar a la nostra realitat educativa, però interessants.
En primer lloc, la mitjana d'ordinadors per alumne als EUA son de 1 a 4, fa 10 anys era de 1 per 125 alumnes.
No existeix uina relació que vinculi l'ordinador portatil per cada alumnes amb l'increment del rendiment acadèmic.
La majoria dels docents nordamericans (60%) són usuaris habituals de les TIC, però no a l'aula només l'usen per treballs personals al domicili.
Existeix la por dels docents que l'aplicació de les TIC a l'aula els faci perdre l'autoritat, representa un canvi de rol, de metodologia i d'habilitats a potenciar.
Cal incidir que als EUA existeix una llibertat de catedra considerable dels docents dins la seva aula, però també la societat nordamericana té projectes que indiquen el seu compromís amb l'educació del seu país, com per exemple TEACH FOR AMERICA, que implica a persones no professionals de l'educació a ajudar a educar i fer formació, per elevar el nivell educatiu del país.
En el debat posterior hi van haver preguntes a propòsit del futur de l'aula, de l'interes dels polítics en intervenir en els models educatius i la influencia real, molt baixa, de les TIC en la millora del rendiment acadèmic i del canvi de rol dels docents per aprofitar aquesta eina de forma més eficaç.
us passo el blog d'aquest interessant ponent:
http://www.larrycuban.wordpress.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario