viernes, 22 de mayo de 2009

EDUCACIÓ ESPECIAL A LA COMISSIÓ DE MAIG

Avui acaba una intensa setmana de comissions que coincideix amb l'inici de campanya de les europees, tot i aixó molts temes i molt diversos.

Aquesta setmana he volgut expressament tocar principalment el tema de l'educació especial, un tema mai prou tractat

Dimarts matí , a la comissió d'educació de l'ajuntament vaig solicitar una compareixença del Gerent del Consorci d'Educació per debatre sobre l'educació especial a la nostra ciutat, sobre la situació del Mapa de l'educació especial a la ciutat, una eina pendent i imprescindible, vàrem parlar també dels problemes d'algunes escoles d'educació especial alhora de poder continuar la seva tasca per manca d'intal-lacions a partir del 2010, és el cas per exemple de l'escola Paideia a Les Corts, sorprèn que el Govern Municipal digui que intentant buscar un altra ubicació (des del 2006) i la mateixa regidora d'educació dient que estan fent més dels que els hi pertoca, penso que quan es compromet ha de complir, i de moment no hi ha cap solució damunt la taula.

A la mateixa comissió vaig plantejar una iniciativa on demanava quelcom que és de lógica que Barcelona es consideri zona única escolar respecte a l'educació especial i faciliti al màxim el dret d'elecció dels pares. Allò que és de lògica va ser votat en contra pel PSC-ICV i ERC, amb grolleria en Carles Martí va afirmar amb contundència que els pares no son propietaris dels seus fills i la regidora va afirmar que tal i com es fa ara funciona perfectament bé.

Penso que avui es deriven els nens i nenes amb necessitats educatives especials principalment a escoles ordinàries per fomentar la inclusió (una inclusió amb dèficit de recursos) i quan l'infant a perdut un any, llavors, amb molta sort, si es dona la raó als pares i s'els acaba derivant , amb molta sort a un centre d'educació especial (normalment molt preparats per donar-li a l'infant la instrucció que li ha de servir per millorar la seva inclusió).

Cal dotar de mes i millors recursos als centres ordinàris i sobretot cal fomentar la col·laboració entre centres d'educació especial i centres ordinaris. Tot reconeixent la important tasca que l'educació especial ha fet per la pedagogia en aquest país, penso que molt poc reconeguda.

No hay comentarios: