lunes, 1 de diciembre de 2008

LA LEC I EL MILLORES IMPRESCINDIBLES DEL NOSTRE MODEL

La setmana passada vaig tenir l'honor d'assistir a un sopar tyertúlia (el fòrum Duran i Cañameras, d'Unió Democràtica a la Ciutat de Barcelona ) que va contar amb la presència de l'Ex-conseller Mas Colell. A part de parlar del món universitàri, de la recerca, de l'increment de l'atur i de la crisi económica mundial, vam poder també parlar d'un tema fonamental com és el món de l'educació, m'agradaria extreu-re'n algunes conclusions que crec interessants, ho faré a continuació per alra banda avui s'ha piblicat l'omnibus del departament d'Educació amb algunes conclusions, que venen a reforçar alguns aspectes de la LEC.

En primer lloc, respecte al debat amb el Dr. Mas Colell:
- La importancia que té començar el procés d'aprenentatge de 0-3 anys
- La manca d'escoles que intensifiquin el seu coneixement en l'àmbit científic (així com si es fa en centres que aposten per la música o l'esport, per exemple)
- La poca dignificació de la carrera de mestre (en països com Finlandia, és la nota de tall universitària més alta)
- La inexistència d'una carrera de director de centre, de formació especialitzada i de la manca de professionals especialitzats en aquesta posició
- Instituts massa petits, amb poca diversitat, pocs recursos i infraestructures. (model High School nordamericà gestiona millor el talent)
- Nivell lamentable de llegües estrangeres al nostre sistema educatiu, gairebé inexistent presència de professorat nadiu
- S'obliga a l'alumne a deciddir el seu futur massa aviat, aixó precipita en molts casos manca de vocacions professionals i a la llarga increment de fracàs
- Cap cas a Barcelona d'instituts que disposin d'un Batxillerat Internacional.

Aixó estaria plenament complementat, en part pels resultats de l'omnibus del departament d'Educació que parlar essencialment que la majoria de ciutadans enquestats (85%) estan d'acord amb enfortir els equips directius, el 89,7% estan d'acord en enfortir l'autoritat dels mestres i dels professors, entre d'altres conclusions.

No hay comentarios: